CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

MySpace Generators

Wednesday, December 31, 2008

Jakarta-Puncak-Bandung (Bhg 1)

kenangan di Puncak

ikan gurame tgh berenang renang

tersadai kekenyangan...

Dapur Sankuriang

posing di Secret Factory Outlet

gurame...yum...yum

dinner di Daun Pisang

ni baru hari pertama tau....

*************************************************************************************

Christmas eve tu ari aku fly ke Jakarta....group tour for 5D4N...arranged by TH Travel & Tour.Mehhh....dengo aku story pasal trip aku ni ekkkk....

24/12/2008 (Hari ke 1)

7.30pm aku da sampai Senai airport....hubby,iddin,ned n bibik yg anta.Ned biasa la lari sana sini..tatau ape tp dak Iddin da senget jer tepi tiang...ashik dok tanya...aku betul2 ke nak pi nih...cian lak aku...makin d pujuk dia makin sayu...dia kata aku tak sygkan dia sbb kata dia" ibu tgk auntie tuh nape leh bawak anak2 dia seme".Aku pujuk Iddin kata"nanti ibu belikan toys yg bes2"ye.Aku bwk dia beli tidbits...senyap ler sikit dia.Hubby kata tak leh tunggu sbb dia ada keje nak d buat so aku anta anak2 sampai kat kete...Ned terpinga2 tp Iddin meleleh-leleh airmata lambai aku....aku tgk anak2 aku sampai ilang dr pandangan.

Flight delay setgh jam...10.35pm berlepas la aku dgn rombongan cik kiah seramai 35 org ke Jakarta.Kami tiba di airport Soekarno Hatta jam 11.15 waktu tempatan.Airport da agak lengang waktu tuh....Turyadi (Adi) telah sedia menunggu kami dengan bas besar.Kami terus bertolak ke Puncak...mayb sbb hari da larut malam jd jln ke Puncak tak ler "macet" .Sepjg jln ke Puncak aku lihat warung2 meriah berniaga....mcm2 ada...jagung bakar,keledek bakar,mcm2 ler nama makanan yang pelik2....cuaca da terasa sejuk sekali.Kami jejak ke Hotel Surya Indah pukul 2.30 pg...selesai amik kunci bilik....bersihkan diri...aku terus terpa atas katil...hehehehe...sojuknye...

25/12/2008 (Hari ke 2)

Merry Christmas.....Pagi-pagi aku da siap...brekfes n gambo reramai tanda da sampai ke Puncak...Pastuh kami pun bertolak turun menuju Bandung.Aku dengo hubby citer attraction kat Puncak nih..ladang tehnya tp dek kerana sampai da mlm...tada la aku nmpk ldg teh sbb bila turun da lalu jln lain...mcm bazir jer daki Puncak nih (nasihat aku pd seme klu flight dr Mesia da mlm,baik terus aje ke Bandung sbb Puncak tada apa pun yg bagus....sejuk jer sikit).

Adi bersemangat berciter...kata dia byk tempat-tempat kat situ nama mula ngan chi..maksudnya air(mcm2 chi yang aku pun tak leh ingat da).Kami berhenti d Garut utk beli kerepek2 dan mcm2 dodol yg di jual...dapnyer dodol pulut itam.Aku beli sikit2 jer sbb nanti mesti nak beli mc2 lagi....aku beli gak kopi buatan Cianjur...sedap baunye

Sampai Bandung,Adi kata nak singgah 1st factory outlet...nampak hampeh jer...pusing sana pusing sini mmg hampeh pun...buang masa tul...Tapi biasa la bila ikut rombongan cik kiah nih...kena byk ikut jer...walau pun tak suka.Pastu kami di bawa ke Batik Danahardi....kedai nih ok la tapi cari2 baju batik utk hubby...tada size...hampeh lagi...boring betol...rege pun mahal....Sekali lagi klu tk nak cari batik yg good quality,tk yah buang masa gi sini k.

Lunch kat Dapur Sankuriang.....dap gak Sundanese Food...kat sini yg popular sup ikan gurame...sup dia dap....nyum..nyum...Bro wat kelako kat sini.Dek kerana da lapo sgt agaknya,bro da senduk nasi kat pinggan dia yg masih terlungkup.Aku ngn SIL ketawakan bro.Org baru pencen gini la gaya agaknya...kahkahkahkah.Abis makan...masa byk lg b4 bertolak jd aku sorang2 merayap kat seberang jln...Ada FO bernama Zenth...not bad...dlm rebut2 tuh dpt gak aku rembat 2 t/shirt utk Imra n Alya....Cepat2 aku lintas jln...hahaha...takut kena leter ngan bro aku...sbb ekceli aku join group kengkawan dia.Sempat lg aku beli eskrim durian....yummy...yummy....

Ptg tuh sepatutnya kami ke Tangkuban Perahu...tp dek kerana cuaca da agak mendung Adi kata esok aje kesana.Jd aktiviti ptg tuh.....shopping....Kami ke Jln Riau....oleh krn aku da byk dpt info dr blog,aku hanya masuk ke FO yg aku tau bes jer...klu tk aku tau mesti tk sempat nye....sbb masa 3 jam bkn lama la sgt dgn keadaan org yg ramai....da tentu nk membayar pun beraturnya pjg berjela.Aku masuk Secret,Oasis,Heritage n Cascade tapi among all aku suka sgt Secret....memang bes sgt2...Aku dapat rembat coat n blouses Zara,jeans Victoria Becham n byk gak brand lain yang bes2.Secret nih FO baru tp tu la syg tol sbb tak shopping byk2 kat situ sbb outlet yg lain2 tuh so so jer...tak gempak mcm Secret.....eee...nyesal tol aku weiiii....nak ulang mmg tk leh la....